Saltenposten A/S

The bucket list

Spaltist Arnt Nordkil:

The bucket list

Publisert:

Ukas spaltist mener at vi har godt av å strekke oss etter noe, og å oppleve noe utenom det vanlige.

Partiet tok utfordringen

Synspunkt

Partiet tok utfordringen

Publisert:

6. november gikk leder i Nordland Kristelig Folkeparti, Ingelin Noresjø, ut i Saltenposten og utfordret egen partiledelse om å gå inn for Sjunkhatten Folkehøgskole.

Jeg får bare lyst til å gråte

Synspunkt:

Jeg får bare lyst til å gråte

Publisert:

November er for mange en mørk måned. Det er tungt å stå og en blir bare trøttere og trøttere for hver dag som slipper ut mindre og mindre dagslys. De...

- Et av tidenes mest åpenbare forsøk på å få i pose og sekk

Synspunkt:

- Et av tidenes mest åpenbare forsøk på å få i pose og sekk

Publisert: - Oppdatert: 14.11.2018 kl 13:49

Det er dagen derpå for veldig mange i Fauske kommune i disse tider.

Må finne bassengløsning

Synspunkt:

Må finne bassengløsning

Publisert:

I hele år har Fauske kommune stengt kommunale idrettsanlegg som Fauskebadet, Sulitjelma bad og Fauske idrettshall i skoleferiene. For å spare penger....

Det er ingen skam å snu

Synspunkt:

Det er ingen skam å snu

Publisert: - Oppdatert: 06.11.2018 kl 10:20

Idretten får uttale seg om bruken av idrettsbanen på Straumen, men vil det få politikerne til å snu i tomtevalg for ny barnehage?

Den kalde fine tida

Synspunkt:

Den kalde fine tida

Publisert:

Heldigvis er det snart vinter igjen.

En politisk martyr?

Synspunkt:

En politisk martyr?

Publisert: - Oppdatert: 30.10.2018 kl 12:52

Om han taper det rekordhøye spillet sitt, vil det være hans egne som korsfester Knut Arild Hareide.

Er dette en hevn fra oven?

Synspunkt

Er dette en hevn fra oven?

Publisert: - Oppdatert: 23.10.2018 kl 16:46

Det har i alle fall ikke manglet på vær i det siste. I alle varianter.

Med hodet under armen

På kanten:

Med hodet under armen

Publisert: - Oppdatert: 21.10.2018 kl 23:17

Jeg, som vanligvis er ganske lite distré, har nådd nye høyder etter min andre permisjon.

Har vi nok leger?

Synspunkt

Har vi nok leger?

Publisert:

Har du opplevd å be om legetime og få til svar at du kan komme om tre uker?

Når det dør for lite folk

Synspunkt:

Når det dør for lite folk

Publisert:

At få ulykker kan utsette bygging av ny E6 i Sørfold, er et gigantisk paradoks.

En møkkete realitetsorientering

På kanten:

En møkkete realitetsorientering

Publisert:

I helgens faste På kanten-spalte har vår journalist Maria reflektert rundt de positive sidene ved barnearbeid om høsten.

Del verden med hverandre og bry deg

Helgens anbefaling:

Del verden med hverandre og bry deg

Publisert:

Det er helg og tid for vår faste spalte «Helgens anbefaling». Denne helgen anbefaler vår journalist noe som er helt gratis.

Den vanskeligste rollen

Synspunkt:

Den vanskeligste rollen

Publisert:

Folk trodde det var kolikken som var problemet. Men jeg var like tom da skrikinga slutta.

Når det flommer over

Synspunkt:

Når det flommer over

Publisert:

I dagens synspunkt skriver Saltenpostens journalist Eva om de mange utfordringene ved å slite psykisk.

Dere varmer meg helt inn til beinet

Synspunkt:

Dere varmer meg helt inn til beinet

Publisert:

Saltenpostens journalist takker for fine år i avisen og for utrolig mange sterke og flotte møter med mennesker som gjør en forskjell.

Ny energi sikrer arbeid

Synspunkt

Ny energi sikrer arbeid

Publisert:

Nytt kraftverk vil sikre arbeidsplassene på Elkem Salten i lang tid framover.

Skriv om det folk kjenner!

Synspunkt:

Skriv om det folk kjenner!

Publisert: - Oppdatert: 02.10.2018 kl 11:05

Himmel og hav, for en givende jobb å ha.

Takk for hjelpa!

Synspunkt:

Takk for hjelpa!

Publisert: - Oppdatert: 29.09.2018 kl 13:04

En sjokoladekake, en porsjon med vaffelrøre, en gryterett eller en drøss med pizzasnurrer. Kanskje ikke så krevende i seg selv å lage, men av stor betydning i en større sammenheng.

- Det er utrolig hva folk går rundt og tror

Synspunkt:

- Det er utrolig hva folk går rundt og tror

Publisert: - Oppdatert: 28.09.2018 kl 13:01

Spiser vi mer sukker nå en for 100 år siden? Kan du få diabetes av å spise sukker? Og kan man bli sukkeravhengige?

Min største frykt er å bli matet med en smakløs pudding uten å kunne gjøre motstand

Synspunkt:

Min største frykt er å bli matet med en smakløs pudding uten å kunne gjøre motstand

Publisert: - Oppdatert: 30.09.2018 kl 13:16

Vår journalist mener den siste plassen politikerne bør kutte, er i matgleden hos de eldre på sykehjem.

Endelig er vi i gang

Synspunkt:

Endelig er vi i gang

Publisert:

Det var på tide at vi fikk til en matfestival på Fauske. Nå er det over fire år siden jeg lanserte en slik idé første gang. Det har vært snakket om en...

De har gitt penger til å realisere et hjem, ikke for å betale avbestillingen

Synspunkt:

De har gitt penger til å realisere et hjem, ikke for å betale avbestillingen

Publisert: - Oppdatert: 18.09.2018 kl 11:42

Av og til kan det virke som om verden er ekstra urettferdig. At det finnes de som får en langt tyngre bør enn andre å bære.

Nå skal jeg si noe som for noen ikke er greit å si: Jeg kan forsvare selvmord

Synspunkt:

Nå skal jeg si noe som for noen ikke er greit å si: Jeg kan forsvare selvmord

Publisert:

Selvmord. Det skal vi jo unngå å skrive om i avisen hvis det ikke er nødvendig. Det står i Vær Varsom-plakatens punkt 4.9. Redaktørforeningen mener nå...

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler