Saltenposten A/S

Slutte med fyrverkeri?

Synspunkt:

Slutte med fyrverkeri?

Publisert: - Oppdatert: 03.01.2018 kl 09:06

Er det på tide å slutte med privat fyrverkeri og alt det fører med seg?

Et godt nytt år?

Synspunkt:

Et godt nytt år?

Publisert: - Oppdatert: 31.12.2017 kl 16:14

Mye har skjedd siden forrige gang vi sto på slutten av et år, på vei inn i et nytt. Jeg har noen ønsker for 2018.

- Vi har nådd bakketoppen, og heretter er det søren meg nedoverbakke

Synspunkt (åpen):

- Vi har nådd bakketoppen, og heretter er det søren meg nedoverbakke

Publisert: - Oppdatert: 22.12.2017 kl 11:09

-Om det kun er snakk om sekunder eller minutter med mer lys, det har ikke noen betydning. Vi har nådd bakketoppen, skriver vår journalist.

Tryller med pasient-tall

Synspunkt (åpen for alle):

Tryller med pasient-tall

Publisert: - Oppdatert: 20.12.2017 kl 10:25

Saltenpostens journalist er kritisk til sannheten i helsesektoren.

Litt annerledes gaver?

Litt annerledes gaver?

Publisert: - Oppdatert: 16.12.2017 kl 19:58

Satt opp ønskeliste? Nei? Kan det være fordi du egentlig har alt du trenger, og ikke helt skjønner hva du verken skal ønske deg eller gi til flere av...

Det gror i nord

Synspunkt:

Det gror i nord

Publisert: - Oppdatert: 12.12.2017 kl 10:16

I Sørfold er det flere små og store bedrifter som viser at det er liv laga å etablere seg der.

Dødsveien tok liv igjen

Synspunkt:

Dødsveien tok liv igjen

Publisert: - Oppdatert: 09.12.2017 kl 14:53

Hvor mange liv må gå tapt på det som etter hvert har blitt en dødsvei?

Å vente på noe godt

Synspunkt

Å vente på noe godt

Publisert: - Oppdatert: 01.12.2017 kl 14:04

Desember er kalender-tid. Vår journalist har fått sansen for den alternative kalenderen som går ut på om å være et medmenneske og gjøre noe for andre hver dag.

Velger veien videre

Synspunkt

Velger veien videre

Publisert:

Denne uka skal elever i Indre Salten se nærmere på skoletilbudet på Fauske og i Saltdal.

Behold utdanningen!

Synspunkt

Behold utdanningen!

Publisert: - Oppdatert: 26.11.2017 kl 18:42

Det vil være en katastrofe for rekrutteringen til kokkeyrket i Indre Salten om matfag blir lagt ned.

Snusk og rusk overalt

Synspunkt

Snusk og rusk overalt

Publisert: - Oppdatert: 16.11.2017 kl 20:25

I helga var vi tre journalister fra Saltenposten representert på den nordnorske mediekonferansen Svarte Natta i Tromsø.

Lønn som fortjent?

Synspunkt

Lønn som fortjent?

Publisert: - Oppdatert: 14.11.2017 kl 14:20

Fauske kommune må betale dyrt for å sikre seg rådmann Geir Mikkelsens tjenester.

Nødvendige engler

Nødvendige engler

Publisert: - Oppdatert: 04.11.2017 kl 12:22

Sist helg møtte jeg en hund som hadde vært gjennom grusomheter som er vanskelig å forestille seg, men også folkene som reddet henne og andre.

Framtidens ledere

Synspunkt

Framtidens ledere

Publisert:

At en fritidsaktivitet kan gi et godt grunnlag for framtidig lederjobb, er neppe alle klar over.

Skryt med bismak

Synspunkt

Skryt med bismak

Publisert: - Oppdatert: 29.10.2017 kl 15:22

Kulturministeren vil kutte 25,7 millioner kroner i pressestøtten, og påstår samtidig at hun er lokalavisenes venn.

Foran 150 skravlehøner

Synspunkt:

Foran 150 skravlehøner

Publisert:

Saltenpostens journalist ventilerer frustrasjonen over den respektløse trenden som er å finne på rolige konserter.

Klem en Øivind!

Klem en Øivind!

Publisert:

Øivind Holthe er kjent for mye. Kanskje er bamseklemmer det aller viktigste...

De glemte minnene

Synspunkt

De glemte minnene

Publisert:

Vår nære, dramatiske historie bør tas vare på før den forsvinner.

Alt man skulle ha forandret

Synspunkt:

Alt man skulle ha forandret

Publisert:

Jeg tror med sikkerhet at alle egentlig ønsker å gjøre en eller annen endring i livet.

Har du det så travelt?

Synspunkt

Har du det så travelt?

Publisert: - Oppdatert: 11.10.2017 kl 10:54

Saltenpostens journalist reflekterer over hvordan vi møter andre mennesker. Mennesker som sliter med utfordringer vi ikke har kjent på selv.

30 år for sent

Synspunkt

30 år for sent

Publisert: - Oppdatert: 04.10.2017 kl 11:15

Omsider kommer det en kulturminneplan på plass i Sulis. Den burde ha kommet før.

Når alt håp er ute

Synspunkt

Når alt håp er ute

Publisert:

Du vet ikke hva du kan gå glipp av hvis du ikke er der...

Hjertelig overbevist

Synspunkt:

Hjertelig overbevist

Publisert:

Saltenpostens journalist undrer seg over det ikoniske hjertesymbolet og dets opprinnelse, og trekker det inn sammen med sitt eget hjerte.

Modig og råkult - jeg heier på Beiarn

Synspunkt:

Modig og råkult - jeg heier på Beiarn

Publisert: - Oppdatert: 27.09.2017 kl 11:38

Saltenpostens journalist har gjort seg noen tanker om lokalsamfunn og hvordan kommunene kan hjelpe hverandre å blomstre. Beiarn er et godt eksempel på det.

Milliardene ruller

Synspunkt

Milliardene ruller

Publisert:

Fra 11. januar i år var det slutt på at jeg kunne høre på radio i noen av de to bilene som vi har.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler