Jeg hadde ingen anelse om hva som ventet meg den dagen

Synspunkt

Jeg hadde ingen anelse om hva som ventet meg den dagen

Publisert: - Oppdatert: 13.03.2021 kl 12:53

Jeg fryktet at det kom dårlige nyheter 12. mars. Det kom flere.

Idrett gjør en forskjell

Debatt:

Idrett gjør en forskjell

Publisert: - Oppdatert: 05.03.2021 kl 09:24

- Vi trenger alle «Anetter» og «Helene Marier». De gjør oss gladere og friskere.

Disse lyspunktene har vært med på å gjøre det lettere for meg

Synspunkt:

Disse lyspunktene har vært med på å gjøre det lettere for meg

Publisert: - Oppdatert: 04.03.2021 kl 11:34

Det er viktig å sette pris på de små, magiske øyeblikkene.

- Inngrepene og tapene av natur er irreversible

Debatt

- Inngrepene og tapene av natur er irreversible

Publisert:

Nordland SV sier nei til vindkraft på land.

- Fly kan fylles til randen, mens teater blir stengt ned

Debatt:

- Fly kan fylles til randen, mens teater blir stengt ned

Publisert:

Nordland Teater får ikke dra på turné med musikalen "Så som i himmelen". I dette innlegget tar produksjonen et kraftig oppgjør med smittevern-tiltakene. Innlegget er ført i pennen av Emilie Heldal Lidsheim.

Viktige tilbud er i gang igjen

Synspunkt

Viktige tilbud er i gang igjen

Publisert:

De åpne møteplassene for barn og unge er viktige. Der kan de møtes, bli sett og fanget opp dersom det er noe de sliter med.

De sender et elendig signal

Synspunkt

De sender et elendig signal

Publisert:

Vår journalist mener at å spille inn årets Paradise Hotel i sterkt korona-rammede Mexico er en elendig avgjørelse.

Respektløst og tarvelig

Synspunkt

Respektløst og tarvelig

Publisert: - Oppdatert: 11.02.2021 kl 19:11

- Får du time, så bør du møte opp, skriver vår journalist Helge Simonsen.

- Dette er gode startmotorer for nye idéer

Synspunkt

- Dette er gode startmotorer for nye idéer

Publisert:

Ikke så galt at det ikke er godt for noe. I kjølvannet av pandemien dukker det opp nye firmaer og etablerte firmaer med nye ideer.

EU ut av læreplanen svekker demokratiet

Lesernes mening:

EU ut av læreplanen svekker demokratiet

Publisert:

Hvordan skal unge få uttrykke sine meninger om europeisk politikk når kunnskapen ikke er der? Vi må få EU på timeplanen!

Gratulerer med 50 år!

Synspunkt

Gratulerer med 50 år!

Publisert: - Oppdatert: 23.01.2021 kl 17:32

Rago nasjonalpark er 50 år i år. Fredag 22. januar var det på dagen fem tiår siden det ble besluttet å opprette nasjonalparken. Den er blant de...

- Det er viktig med rom for å dagdrømme uten mål og mening

Synspunkt:

- Det er viktig med rom for å dagdrømme uten mål og mening

Publisert: - Oppdatert: 18.01.2021 kl 11:26

Nøkkelen til store oppfinnelser er ikke struktur og strenge tidsrammer, men heller tilfeldigheter og rom for kreativitet.

Hvor lenge kan det gå?

Synspunkt

Hvor lenge kan det gå?

Publisert:

2020 har vært et annerledes år, også på idrettsfronten. - 2021, du hopper ikke akkurat etter Wirkola, siterer vår journalist.

Litt er bedre enn ingenting

Synspunkt

Litt er bedre enn ingenting

Publisert:

Mange nyttårsforsetter brytes fordi de er for ambisiøse. Kanskje greit å begynne endringer i det små?

...og snart snur sola

Synspunkt

...og snart snur sola

Publisert:

Det har vært et annerledes år, men nå går vi mot lysere tider.

Mer framsnakking takk!

Synspunkt

Mer framsnakking takk!

Publisert: - Oppdatert: 09.12.2020 kl 09:19

De som gjør noe bra fortjener å få høre det.

Med hjerte for andre

Synspunkt

Med hjerte for andre

Publisert:

Man kan spre hjertevarme på flere måter. Det er ikke alltid det skal så mye til.

Vil vi overgå naturen?

Synspunkt

Vil vi overgå naturen?

Publisert:

Det er uklokt av oss å overse sykluser og årstider.

- Det er på tide å fjerne de gamle holdningene om at menn skal være tøffe og sterke

Debatt

- Det er på tide å fjerne de gamle holdningene om at menn skal være tøffe og sterke

Publisert: - Oppdatert: 24.11.2020 kl 09:35

Victoria Andal mener det er alt for mange menn som ikke anerkjenner sine egne følelser.

Nå skal de forberede seg på framtida

Synspunkt

Nå skal de forberede seg på framtida

Publisert:

Det kan være en fordel å få noen tall på bordet når kursen for framtidas helse- og omsorgstilbud skal stakes ut.

Dette er viktig å ta vare på

Synspunkt

Dette er viktig å ta vare på

Publisert:

All ære til de som hvert år gjør en uvurderlig innsats i lokalhistorielag og årbokkomiteer rundt om i Salten.

Mer offentlig debatt!

Synspunkt:

Mer offentlig debatt!

Publisert: - Oppdatert: 07.11.2020 kl 21:36

Journalist Tarjei Abelsen etterlyser en bedre debattkultur.

- Møtene med dere har endret ideen min om mennesker

Synspunkt:

- Møtene med dere har endret ideen min om mennesker

Publisert: - Oppdatert: 02.11.2020 kl 13:02

Journalist Maria Edvardsen ser nye perspektiver når hun er på reportasjetur i distriktet.

Dette kan ha større verdi enn mange er klar over

Synspunkt

Dette kan ha større verdi enn mange er klar over

Publisert:

Å delta i kulturskolens tilbud eller prosjekter innebærer mer enn å lære et instrument eller teater.

- Vi trenger straks-tiltak

Felles uttalelse fra reindrifta i Nordland:

- Vi trenger straks-tiltak

Publisert: - Oppdatert: 21.10.2020 kl 15:25

Alle reinbeitedistriktene i Nordland har samlet seg bak krav om endringer i rovvilt-politikken, som de mener er avgjørende for deres overlevelse.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler