Saltenposten A/S

Hvorfor skal vi føde flere barn?

Synspunkt:

Hvorfor skal vi føde flere barn?

Publisert:

Det mange husker aller best fra nyttårstalen til Erna Solberg er oppfordringen til oss om at vi må få flere barn. Spøkefullt og med glimt i øyet sa v...

- Sørfolds innbyggere kan selv fint vurdere hva som er det beste for framtiden

Debatt:

- Sørfolds innbyggere kan selv fint vurdere hva som er det beste for framtiden

Publisert: - Oppdatert: 18.01.2019 kl 14:56

Torleif Engan tar til kraftig motmæle, mot forslaget om å revurdere kommunesammslåingen.

Hvis du ikke kan være på sjøen uten å drikke, kan du like godt holde deg på land

Synspunkt:

Hvis du ikke kan være på sjøen uten å drikke, kan du like godt holde deg på land

Publisert: - Oppdatert: 16.01.2019 kl 13:39

Både drukning og kollisjoner er overrepresentert av de som er påvirket av alkohol

Mener oppdretterne reduserer livskvaliteten hans, vurderer å flytte etter 67 år

Debatt:

Mener oppdretterne reduserer livskvaliteten hans, vurderer å flytte etter 67 år

Publisert: - Oppdatert: 12.01.2019 kl 21:14

Per Ole Olsen er bekymret for Skjerstadfjordens framtid. Han vurderer å flytte fra Øksengård, om Edelfarm får utvide sin virksomhet i området. I dette leserinnlegget forklarer han hvorfor.

Vil ha i tøypose og sekk

Synspunkt

Vil ha i tøypose og sekk

Publisert: - Oppdatert: 12.01.2019 kl 11:02

Går det an å heie på lokalt næringsliv og gjenbruk på samme tid?

- Falske «sannheter» i rovviltdebatten

Debatt:

- Falske «sannheter» i rovviltdebatten

Publisert: - Oppdatert: 10.01.2019 kl 11:00

I dette leserinnlegget tar Senterpartiets Siv Mossleth et oppgjør med det hun kaller falske "sannheter" i roviltdebatten.

- Sørfold bør vurdere å slå seg sammen med sine naboer

Synspunkt:

- Sørfold bør vurdere å slå seg sammen med sine naboer

Publisert:

Vår journalist kommenterer lokalpolitikk, som han tidvis synes blir flaut.

Helter fortjener en røyk

Synspunkt:

Helter fortjener en røyk

Publisert: - Oppdatert: 05.01.2019 kl 11:02

Hvis du er så grei at du har som jobb å redde liv, er det klart du skal få ta deg en blås innimellom.

- La oss være ærlige. Jeg kommer ikke til å spise mindre sjokolade i 2019 enn i 2018.

Spaltist Cathrine Johansen:

- La oss være ærlige. Jeg kommer ikke til å spise mindre sjokolade i 2019 enn i 2018.

Publisert: - Oppdatert: 30.12.2018 kl 20:12

Så er vi kommet til den tiden av året hvor det nye året lyser mot oss, og nyttårsforsettene publiseres på Facebook.

Arild Bjørnbakk:- Takk for meg!

Synspunkt:

Arild Bjørnbakk:- Takk for meg!

Publisert: - Oppdatert: 29.12.2018 kl 11:49

Saltenpostens journalistveteran har noen ord til på lager før han blir pensjonist.

En skikkelig muggen dag

En skikkelig muggen dag

Publisert:

Det går ikke alltid på skinner, det har nok alle erfart. Noen dager er det uansett sånn at det skjer noe uventa nesten hele tiden.

Barnehage og idrettsanlegg står ikke mot hverandre på Straumen

Synspunkt:

Barnehage og idrettsanlegg står ikke mot hverandre på Straumen

Publisert: - Oppdatert: 18.12.2018 kl 09:12

Det er ikke slik at de som taler idrettens sak ikke vil ha ny barnehage.

Godt å være tilbake

Synspunkt:

Godt å være tilbake

Publisert: - Oppdatert: 16.12.2018 kl 18:18

For ti år siden fikk jeg for alvor min start som journalist.

Jakten på julegavene

På kanten:

Jakten på julegavene

Publisert:

Stresser du eller har du full kontroll på julegavene? Vår journalist mimrer litt om julestemning og forberedelser.

Mer enn en drømmekveld

Synspunkt:

Mer enn en drømmekveld

Publisert:

For andre gang ble det arrangert en «drømmekveld» for ei utsatt gruppe, som Hans Marius Steinbakk inviterte inn i sin frisørsalong.

Ho ho! - fins det noen snille barn her?

Spaltist Espen Reiss:

Ho ho! - fins det noen snille barn her?

Publisert:

Ukas spaltist mimrer tilbake til barndommens jul og kommer med ønsker for denne jula.

Har du et kompleks, Bodø?

Synspunkt:

Har du et kompleks, Bodø?

Publisert: - Oppdatert: 08.12.2018 kl 19:07

Å betale for å tømme distriktskommunene for ungdom i sin beste alder, det er en manøver som stinker.

Forbilder og ildsjeler

Synspunkt:

Forbilder og ildsjeler

Publisert: - Oppdatert: 07.12.2018 kl 11:01

Uten dem, hadde faktisk det meste stoppet opp.

Jakten på den gode historien

Synspunkt

Jakten på den gode historien

Publisert:

Kanskje nettopp du har en historie som vi burde ha skrevet om?

Må kutte der pengene brukes

Synspunkt:

Må kutte der pengene brukes

Publisert: - Oppdatert: 01.12.2018 kl 12:10

Når forslag om å kutte lønna til rådmannen skal være løsningen på Fauskes økonomiske situasjon, har man virkelig ikke forstått problemet.

- Frys lederlønna i kommunen

Synspunkt:

- Frys lederlønna i kommunen

Publisert: - Oppdatert: 29.11.2018 kl 10:00

Politisk redaktør Arild Bjørnbakk tar for seg veien både inn og ut av Fauskes økonomiske uføre. Å fryse lederlønna er ett av forslagene.

Venter på ventetida

Synspunkt

Venter på ventetida

Publisert:

Juleforberedelsene trenger ikke å bli et stress.

Importert fredagsgalskap

Synspunkt

Importert fredagsgalskap

Publisert: - Oppdatert: 22.11.2018 kl 08:29

I fjor brukte vi 3,6 milliarder kroner på Black Friday.

En glad laksehistorie

Synspunkt

En glad laksehistorie

Publisert:

Etter opp og nedturer, og 10 år med utbygging, er det tid for et lite hvileskjær for Sisomar.

Hva er det som lukter?

På kanten

Hva er det som lukter?

Publisert:

Her en dag måtte kjøleskapet endevendes. Det var noe som luktet rart...

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler