Saltenposten A/S

Fra bunn til topp

Synspunkt

Fra bunn til topp

Publisert:

Veien fra en nedtur til en opptur kan være kort. Ikke minst i konkurranser.

Hva er Norges vakreste ord?

Synspunkt:

Hva er Norges vakreste ord?

Publisert: - Oppdatert: 08.09.2017 kl 10:45

Har du et favorittord? Om du ikke hadde det fra før så begynte du kanskje å tenke på mulige ord nå.

Det angår også deg

Synspunkt

Det angår også deg

Publisert:

Har du bestemt deg for hvilket parti du skal stemme på?

Hva velger du?

Synspunkt

Hva velger du?

Publisert:

- Lokal mat fra egen bygd, eller økologisk og dyrket på Østlandet? Valget er ikke vanskelig, mener vår journalist.

En lærdom i livet

Synspunkt

En lærdom i livet

Publisert:

En lang togreise kan gi tid for ettertanke, blant annet om episoder man er vitne til underveis.

Vi deler ikke, vi overkjører

Synspunkt

Vi deler ikke, vi overkjører

Publisert: - Oppdatert: 10.08.2017 kl 13:36

Saltenpostens journalist har reflektert litt over hva som kalles for "liv" og hvor lett mennesker overser livet rundt oss.

Den kollektive angsten

På kanten

Den kollektive angsten

Publisert: - Oppdatert: 08.08.2017 kl 14:01

De siste årene har jeg sluttet å være så redd for bjørn. På en telttur i sommer fant jeg ut at en annen angst har sneket seg inn.

Dette kan gjelde deg

Synspunkt

Dette kan gjelde deg

Publisert:

Temaet jeg skriver om kan berøre deg mer enn du er klar over.

Jeg vil be om unnskyldning

Synspunkt

Jeg vil be om unnskyldning

Publisert: - Oppdatert: 01.08.2017 kl 19:22

Det var aldri meningen å latterliggjøre og marginalisere.

Slå ring om Kjelvika

Synspunkt

Slå ring om Kjelvika

Publisert: - Oppdatert: 19.07.2017 kl 15:57

Gjengen bak Kjelvik-spillet bør ikke være nødt til å bekymre seg for om de kommer i mål. Til det er det de holder på med for viktig for mange.

Ingen skam å snu

Synspunkt

Ingen skam å snu

Publisert:

Etter min mening er fjellvettreglene aktuelle hele året.

Skuffelsen i Saltdal

Synspunkt

Skuffelsen i Saltdal

Publisert: - Oppdatert: 03.07.2017 kl 08:59

Det var for få lokale innslag på Sommer-åpent, skriver vår politiske redaktør.

Hurra, det er lyst hele natta

Synspunkt

Hurra, det er lyst hele natta

Publisert:

Ikke alle syns det er like greit. Men vår skribent har funnet fordelene ved at det er lyst hele døgnet.

Da vannet var veien

Synspunkt

Da vannet var veien

Publisert:

Selv om veiene har overtatt som hovedferdselsåre, er det fortsatt behov for å reise sjøveien i Salten.

Sjølberga materialister

Synspunkt

Sjølberga materialister

Publisert: - Oppdatert: 09.06.2017 kl 12:57

Vi nordmenn jobber hardt for å eie mest mulig. På tide å stoppe opp og lukte på blomstene?

Ingen kjenner dagen

Synspunkt (åpen artikkel)

Ingen kjenner dagen

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2017 kl 15:29

Det gjelder å ikke vente med å gjøre det man har tenkt. Én dag er det for sent.

Å bli rik over natta

Synspunkt

Å bli rik over natta

Publisert:

Stort sett hver lørdag har jeg inne en Lotto-kupong hos Norsk Tipping. Med et ørlite håp om at det må da være min tur en vakker dag.

Den enkle sikkerheten

Synspunkt (åpen for alle)

Den enkle sikkerheten

Publisert:

Det er vanskelig å forstå at folk sykler uten hjelm, og komplett umulig å forsvare.

Kvitteri og kvittera

Synspunkt:

Kvitteri og kvittera

Publisert: - Oppdatert: 24.05.2017 kl 10:02

Kjente du den i helga? Jeg snakker om vårfornemmelsen.

Avlat fra regjeringen

Synspunkt

Avlat fra regjeringen

Publisert:

Endringene som regjeringen har gjort for svake grupper rammer hardt, men det vil også sørge for at det blir flere fattige barn her i landet.

Historier på hjul

Synspunkt:

Historier på hjul

Publisert: - Oppdatert: 18.05.2017 kl 15:02

Bak enhver bil er det en god historie.

 Skap gode minner

Synspunkt (åpen for alle)

Skap gode minner

Publisert: - Oppdatert: 14.05.2017 kl 20:34

Fotballsesongen for de minste er i gang. La den bli magisk.

Måneden for tom konto

Synspunkt:

Måneden for tom konto

Publisert:

Kom mai du skjønne milde, gjør kontoen atter tom...

På kanten:

Kunden har sjeldent rett

Publisert:

Saltenpostens journalist skriver i sin petit om en folkegruppe som blir litt vel varm i trøya på handletur. Nemlig utidige kunder.

Teknologi til nytte og besvær

Synspunkt

Teknologi til nytte og besvær

Publisert:

Kommer velferdsteknologien til å skape mer ensomhet hos eldre? Eller kan den frigi tid til mer omsorg?

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler