Synspunkt - Saltenposten
ANNONSE
ANNONSE
Ny energi sikrer arbeid

Synspunkt

Ny energi sikrer arbeid

Publisert:

Nytt kraftverk vil sikre arbeidsplassene på Elkem Salten i lang tid framover.

Skriv om det folk kjenner!

Synspunkt:

Skriv om det folk kjenner!

Publisert: - Oppdatert: 02.10.2018 kl 11:05

Himmel og hav, for en givende jobb å ha.

Takk for hjelpa!

Synspunkt:

Takk for hjelpa!

Publisert: - Oppdatert: 29.09.2018 kl 13:04

En sjokoladekake, en porsjon med vaffelrøre, en gryterett eller en drøss med pizzasnurrer. Kanskje ikke så krevende i seg selv å lage, men av stor betydning i en større sammenheng.

- Det er utrolig hva folk går rundt og tror

Synspunkt:

- Det er utrolig hva folk går rundt og tror

Publisert: - Oppdatert: 28.09.2018 kl 13:01

Spiser vi mer sukker nå en for 100 år siden? Kan du få diabetes av å spise sukker? Og kan man bli sukkeravhengige?

Min største frykt er å bli matet med en smakløs pudding uten å kunne gjøre motstand

Synspunkt:

Min største frykt er å bli matet med en smakløs pudding uten å kunne gjøre motstand

Publisert: - Oppdatert: 30.09.2018 kl 13:16

Vår journalist mener den siste plassen politikerne bør kutte, er i matgleden hos de eldre på sykehjem.

ANNONSE
Endelig er vi i gang

Synspunkt:

Endelig er vi i gang

Publisert:

Det var på tide at vi fikk til en matfestival på Fauske. Nå er det over fire år siden jeg lanserte en slik idé første gang. Det har vært snakket om en...

De har gitt penger til å realisere et hjem, ikke for å betale avbestillingen

Synspunkt:

De har gitt penger til å realisere et hjem, ikke for å betale avbestillingen

Publisert: - Oppdatert: 18.09.2018 kl 11:42

Av og til kan det virke som om verden er ekstra urettferdig. At det finnes de som får en langt tyngre bør enn andre å bære.

Nå skal jeg si noe som for noen ikke er greit å si: Jeg kan forsvare selvmord

Synspunkt:

Nå skal jeg si noe som for noen ikke er greit å si: Jeg kan forsvare selvmord

Publisert:

Selvmord. Det skal vi jo unngå å skrive om i avisen hvis det ikke er nødvendig. Det står i Vær Varsom-plakatens punkt 4.9. Redaktørforeningen mener nå...

Når går vi inn i den lyseste tida

Synspunkt:

Nå går vi inn i den lyseste tida

Publisert: - Oppdatert: 06.09.2018 kl 08:53

Vår journalist føler seg litt oppgitt over den negative innstillingen mange har til denne tida som har masse spektakulært lys i seg.

Mange ansatte vil komme til å miste jobben

Synspunkt:

Mange ansatte vil komme til å miste jobben

Publisert: - Oppdatert: 01.09.2018 kl 13:43

Det er ingen annen utvei enn oppsigelser og nedleggelser for Fauske kommune nå.

Dødelig dokumentasjon

Synspunkt:

Dødelig dokumentasjon

Publisert: - Oppdatert: 30.08.2018 kl 12:59

Vi må bare innse det nå. Det har blitt en besettelse. En sykdom, ja, en epidemi.

Vi går en hektisk høst i møte

Synspunkt:

Vi går en hektisk høst i møte

Publisert:

Vi er inne i en svært så hektisk, men også svært så hyggelig høst på Fauske.

Lag en magisk første skoledag

Synspunkt:

Lag en magisk første skoledag

Publisert:

Mandag skal over 100 barn i Indre Salten på skolen for aller første gang.

- De pumper leppa full av Restylane og puppene fulle av silikon, og så går de for å bli kjendiser

Synspunkt:

- De pumper leppa full av Restylane og puppene fulle av silikon, og så går de for å bli kjendiser

Publisert:

Saltenpostens journalist mener at kjendisstatusen har blitt utvannet og er kritisk til at unge er så tørste etter å bli kjendiser at de gjør hva som helst for å havne på TV.

Anmeldelse: Få det på, Mike Perry! Der fikk du selv edrue folk til å bli bittelitt rusa

Gata 18:

Anmeldelse: Få det på, Mike Perry! Der fikk du selv edrue folk til å bli bittelitt rusa

Publisert:

Tropisk datamusikk midt på en regnværsdag på Fauske. Det ble ganske kult, altså.

ANNONSE
Anmeldelse: Tusen hjertelig takk, kongen av Nord-Norge

Gata 18:

Anmeldelse: Tusen hjertelig takk, kongen av Nord-Norge

Publisert:

Det ble terningkast 6 på vår kjære konge fra nord, Halvdan Sivertsen. Vel fortjent etter å ha levert den magiske stemningen på Fauske.

Anmeldelse: Sjarmerende og sexy rap

Gata 18:

Anmeldelse: Sjarmerende og sexy rap

Publisert: - Oppdatert: 12.08.2018 kl 13:20

RSP & Thomax har spilt fra seg i Melenciparken. Saltenpostens anmelder er godt fornøyd med å ha nådd klimaks også denne konserten.

Søt og cocky opptreden som fenger jentene

Gata 18:

Søt og cocky opptreden som fenger jentene

Publisert: - Oppdatert: 11.08.2018 kl 14:52

Kajander spiller Justad-vibber med en egen vri og jentene digger det.

Anmeldelse: Trakk folk nærmere scenen

Gata 18:

Anmeldelse: Trakk folk nærmere scenen

Publisert: - Oppdatert: 11.08.2018 kl 14:53

Adam Douglas leverte med en stemme i verdensklasse og folk digget det.

Anmeldelse: Seig start for MinTrio - men det stoppa ikke dæm!

Gata 18:

Anmeldelse: Seig start for MinTrio - men det stoppa ikke dæm!

Publisert: - Oppdatert: 11.08.2018 kl 14:54

MinTrio fikk æren av å åpne den første dagen av den første Gatafestivalen. Det ble en noe seig start for trioen.

Sist hun var på Fauske skapte hun ren magi

Sist hun var på Fauske skapte hun ren magi

Publisert: - Oppdatert: 10.08.2018 kl 08:47

Fredag står Kari Bremnes på scenen under Gatafestivalen. Her ser vi hvor fornøyd Saltenpostens anmelder var i 2014, da Bremnes var her sist.

Nå er jorda brukt opp for i år

Synspunkt:

Nå er jorda brukt opp for i år

Publisert: - Oppdatert: 06.08.2018 kl 09:25

Ressursregnskapet går bare ikke opp.

Vi er helt van(n)vittig heldige

På kanten:

Vi er helt van(n)vittig heldige

Publisert: - Oppdatert: 06.08.2018 kl 12:43

Folk i andre land drikker vann vi ikke engang kunne tenkt oss å bade i. Mens her får vi dusje i kildevann.

Hæsjtægg bopo

Ukens spaltist:

- Ikke sett livet på vent til magen er strammere og vekta lavere

Publisert: - Oppdatert: 06.08.2018 kl 13:47

Emneknaggen #bopo har så langt blitt brukt over 700.000 ganger på Instagram. Og tallet kommer til å stige, tror spaltist Hanne Løkås Veigård.

Det må være frustrerende å være ambulansesjåfør med så mange idioter i trafikken

Synspunkt:

Det må være frustrerende å være ambulansesjåfør med så mange idioter i trafikken

Publisert: - Oppdatert: 02.08.2018 kl 10:08

Saltenpostens journalist undrer seg over hvor folks tanker er i trafikken i møte med utrykningskjøretøy.

ANNONSE
ANNONSE