Tid for vettet på nettet

Tid for vettet på nettet

Publisert:

Tale Maria Krohn Engvik - for mange bedre kjent som Helsesista - sier det fint; ”Jeg tar ansvar for hvordan jeg møter mennesker med mine ord. Jeg velger hvem jeg vil bli husket for. Det kan du også gjøre”.

Jakten på gladsakene

Jakten på gladsakene

Publisert:

Det skal sannelig ikke bare være lett. Det skal være litt vanskelig også.

På jakt etter de gode historiene

Synspunkt

På jakt etter de gode historiene

Publisert:

De fleste mennesker sitter på en historie - stor eller liten. Vi har truffet mange av dem i sommer.

Lever for å levere - særlig

Lever for å levere - særlig

Publisert:

Posten. Bare ordet vekker følelser i mang en sjel, urbanisten som motstykket på en holme ute i havgapet alt for langt nord.

På ferie i kø - eller ikke?

Synspunkt

På ferie i kø - eller ikke?

Publisert: - Oppdatert: 28.07.2021 kl 16:46

Allerede før fellesferien startet var køene med bobiler, biler med takboks og biler med campingvogner der.

- Takk gamle samfunnshus, for alt du har gitt oss

Debatt:

- Takk gamle samfunnshus, for alt du har gitt oss

Publisert:

I Fauske Samfunnshus ”Mangfoldighetens hus” har det myldret av barn, unge og voksne som har deltatt i husets rike kulturtilbud helt siden 1955.

Nå er det i gang igjen

Synspunkt

Nå er det i gang igjen

Publisert: - Oppdatert: 30.06.2021 kl 09:57

Dersom du skal ut og kjøre i sommer kan det være lurt å ta med en dose tålmodighet i bagasjen.

Badestranda på Fauske - en perle?

Debatt

Badestranda på Fauske - en perle?

Publisert: - Oppdatert: 27.06.2021 kl 20:12

Eller et sted for unger og ungdom for å gjøre faenskap og grise til?

Falsk trygghet

Synspunkt:

Falsk trygghet

Publisert:

Denne uka startet skikkelig dårlig.

- Kom deg til hvitfrakken

Synspunkt

- Kom deg til hvitfrakken

Publisert: - Oppdatert: 24.06.2021 kl 20:11

En god natts søvn gjør underverker. For de aller fleste. Ferskenhuden må pleies. Drømmer skal drømmes.

Nærhet til besvær

Synspunkt

Nærhet til besvær

Publisert:

Å være nær kildene er både positivt og utfordrende.

- Jeg er bergtatt og forelsket

Synspunkt

- Jeg er bergtatt og forelsket

Publisert: - Oppdatert: 05.06.2021 kl 23:47

Er ikke dette egentlig litt for godt til å være sant?

Det er gratis og for alle

Synspunkt

Det er gratis og for alle

Publisert:

Skogen, fjellene og stiene ligger der. Hva venter du på?

Underholdende læring er bedre enn pugging

Synspunkt:

Underholdende læring er bedre enn pugging

Publisert:

Gode formidlere sørger for at podkaster kan spre kunnskap samtidig som man blir underholdt.

Ta godt imot dem - kanskje de kommer tilbake?

Synspunkt

Ta godt imot dem - kanskje de kommer tilbake?

Publisert:

Journaliststudentene inntar seks Salten-kommuner. For flere er dette deres første møte med noen de skal intervjue.

- Hvor skal 14- åringen din i helga?

Debatt:

- Hvor skal 14- åringen din i helga?

Publisert:

«Hvor skal 14-åringen din i helga?» spør Espen Edvardsen, elev- og lærlingombud i Nordland, i denne kronikken.

Beiarelva, fisketrapper og eksklusivt fiske

Debatt:

Beiarelva, fisketrapper og eksklusivt fiske

Publisert: - Oppdatert: 12.05.2021 kl 22:39

Beiarelva SA (B SA) vedtok på sitt årsmøte i april i år å rehabilitere fisketrappene i Beiarelva (Storåga). Arbeidet skal starte når prosjektet er finansiert.

- Kan vi puste med magen og holde ut litt til?

Synspunkt:

- Kan vi puste med magen og holde ut litt til?

Publisert: - Oppdatert: 12.05.2021 kl 08:28

Det er en god stund til alle er vaksinert, men la oss ikke lempe dugnaden over ripa uansett hvor lei vi er.

- Bruk pengene på bok til fylkesveier

Debatt

- Bruk pengene på bok til fylkesveier

Publisert:

Nordland fylkeskommune har mye penger på bok til å bruke på fylkesveier, mener Høyre, Venstre og Frp.

- La russen få feire

Synspunkt:

- La russen få feire

Publisert:

Årets avgangselever ved Fauske videregående har jobbet iherdig for å få til ei noenlunde "normal" russefeiring. Jeg mener det er dem vel unt å feire.

Et lys i enden av tunnelen

Synspunkt

Et lys i enden av tunnelen

Publisert:

Jubelen var stor i mars da forslaget til NTP ble lagt fram. I juni blir Nasjonal transportplan endelig vedtatt.

- Etter 573 dager uten kamper fortjener de vel en sjanse?

Synspunkt:

- Etter 573 dager uten kamper fortjener de vel en sjanse?

Publisert:

Er det på tide med lokale bestemmelser i breddeidretten?

Den store folkevandringa

Synspunkt

Den store folkevandringa

Publisert: - Oppdatert: 20.04.2021 kl 21:52

Hva skal til for å snu flyttestrømmen?

Dette prosjektet bør komme alle parter til gode

Synspunkt

Dette prosjektet bør komme alle parter til gode

Publisert:

Et prosjekt som skal knytte utdanninga og bransjen nærmere hverandre kan få mange positive ringvirkninger.

- Gult er kult!

Ukas spaltist: Linda Sandåker

- Gult er kult!

Publisert:

I disse anderledestider er ingenting som det skulle vært. All påskepynten vår ligger i musesikrede plastkasser på hytta på fjellet – og dit tok jeg ikke sjansen på å dra.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler