HARD KONKURRANSE. Ann Kristin Kristensen (t.v.) og Mariell Skjellstad driver Lille Luring på Amfi. Med fokus på barneutstyr merker de at konkurransen til internett og kjøp/salg-grupper på Facebook er knallhard. - Vi er optimistiske, og skal virkelig gi jernet. Foto: Frida Kalbakk
HARD KONKURRANSE. Ann Kristin Kristensen (t.v.) og Mariell Skjellstad driver Lille Luring på Amfi. Med fokus på barneutstyr merker de at konkurransen til internett og kjøp/salg-grupper på Facebook er knallhard. - Vi er optimistiske, og skal virkelig gi jernet.

Ny butikk opplever et tøft marked

Lille Luring åpnet dørene på Amfi i juni i fjor. Et drøyt halvår har gått, og driverne merker at konkurransen er stor.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: Fauske har ikke hatt en butikk rettet spesielt mot småbarn siden Name It la ned i Storgata for flere år siden.

I juni i fjor åpnet Lille Luring dørene, med Mariell Skjellstad (28) og Ann Kristin Kristensen (36) i spissen. Nå har de høstet noen måneder med erfaring og legger ikke skjul på at markedet er vanskelig.

- Det har ikke gått helt som vi har håpet, så ærlig må vi kunne være, sier de to.

Les intervju med senterleder Ann-Mari Zahl her

Brukt- og netthandel

- Konkurransen er knallhard. Vi ser det spesielt på Facebook og nettbutikker. Når nettbutikkene dumper prisene, så har ikke vi sjans til å tilby det samme, sier daglig leder Mariell Skjellstad.

På Facebook er markedet for kjøp og salg stort. Folk kjøper gjerne brukte varer til barn, framfor å kjøpe nytt.

- Barnevogner selger vi for eksempel veldig lite av. Vi bruker tida nå på å føle oss litt fram i forhold til hva som er etterspurt, og hva som selges, sier Skjellstad.

Optimistiske

Kristensen sier at etterspørselen etter deres varer var stor før butikken kom. Men da dørene åpnet har den store kundekretsen manglet.

Selv om det er hard konkurranse er damene optimistiske.

- Vi har is i magen, og vi skal gi jernet. Vi er likevel avhengig av at folk er patriotiske og velger oss framfor nett. Det er faktisk mulig å gjøre en forskjell, sier Kristensen.

Damene kan ikke understreke nok hvor viktig det er å velge bort netthandel.

- Vi kan tilby noe som ikke finnes på internett. Vi kan gi tips og råd. Skulle noe ikke passe er det lett å bytte, og det er enkelt med reklamasjon.

Powered by Labrador CMS