FULL GASS. Det har ikke manglet på jobber å gjøre hos mekaniker Tim Landstrøm (t.v.) og daglig leder Tony Kårvand hos Saltdal Dekk og Bilservice etter at de utvidet driften til å inkludere bilverksted. Foto: Helge Simonsen
FULL GASS. Det har ikke manglet på jobber å gjøre hos mekaniker Tim Landstrøm (t.v.) og daglig leder Tony Kårvand hos Saltdal Dekk og Bilservice etter at de utvidet driften til å inkludere bilverksted.

Startet opp verksted og har nok å ta fatt i

- Vi har mye å gjøre, så det er tydelig at det var marked for et bilverksted til på Rognan.

Publisert Sist oppdatert

SALTDAL: Etter at bedriften var i fare for å gå konkurs for bare få år siden, er det nå helt andre tider for daglig leder Tony Kårvand ved Saltdal Dekk og Bilservice.

- Det var nærmest bar bakke, og jeg sto alene med driften. På det verste måtte jeg kjøre til Bodø etter hver arbeidsdag for å betale deler med kontanter. Men da bestemte jeg meg for at bedriften skulle bestå, men det måtte jobbes for det, sier Tony Kårvand til Saltenposten.

Stadig utvidet

Det har vært mange lange dager og netter siden den gang, men nå er ikke Tony alene på jobb lenger. Først ble de to, og nå har også tredjemann kommet inn i arbeidsstokken på Saltdal Dekk og Bilservice.

Der det før var fokus på dekk og enkle servicejobber som oljeskift og slikt, har ansettelsen av Tim Landstrøm gjort det mulig for bedriften å starte opp som ordinært bilverksted.

Stor interesse

Siden Landstrøm begynte i desember, har det vært mye å gjøre i verkstedhallen.

- Det har blitt tatt veldig godt i mot, så det er tydelig at det finnes et marked for det. Vi er booket tre uker framover, og det kan være at vi snart på se på å ansette enda en person. Jeg vil helst slippe alt papirarbeidet og komme meg ut i verkstedet, sier Tony Kårvand og ler godt.

Kunden i fokus

Han er klar på at det helt siden han tok over, har vært kunden som har vært den aller største prioriteten. Det er noe han vil fortsette med.

- Det er det overordnede vi jobber etter her. Kunden skal føle seg trygg på at han eller hun blir ivaretatt og at vi strekker oss langt for at de skal bli fornøyde. Om vi har beregnet en jobb til tre timer, og vi bare bruker to, så sier det seg selv at vi ikke tar betalt for mer enn det, slår Kårvand fast.

Når som helst

Det er mange planer om utvidelse av driften allerede, og de tre ansatte kan godt bli flere etter som tiden går.

- Absolutt, det er målet. Men vi skal drive fornuftig, som vi har gjort til nå. Vi skal investere i å ha fornøyde kunder, og utvide forsvarlig, sier daglig leder Tony Kårvand.

Powered by Labrador CMS