UHELDIG. Regiondirektør Kjell Skjerve i Statens vegvesen, forstår at folk ble irritert over at E6 var stengt i hele fire timer. Foto: Giselle Jensen
UHELDIG. Regiondirektør Kjell Skjerve i Statens vegvesen, forstår at folk ble irritert over at E6 var stengt i hele fire timer.

Statens vegvesen beklager E6-kaos:

– Skjønner at folk blir irritert

Regiondirektøren i Statens vegvesen beklager at folk ble sittende i timesvis å vente på at E6 skulle åpne.

Publisert Sist oppdatert

– I forhold til at vi har ansvaret for framkommeligheten så er det bare å beklage. Jeg skjønner at folk er irriterte når de må vente i mange timer på et såpass kurant oppdrag, sier regiondirektør Kjell Skjerve til Avisa Nordland.

Tirsdag ble det E6 i Sørfold stengt i fire timer fordi et vogntog hadde glidd delvis av veien, men også sakset seg over hele veibanen.

Vegtrafikksentralen spurte tidlig om vogntogsjåføren hadde bestilt bilberging, og det bekreftet han, ifølge Skjerve.

Men da bilbergingen lot vente på seg, begynte både Vegtrafikksentralen og politiet å sjekke hvor bestillingen hadde gått. Det fant de ikke ut av.

– Så ble det fortalt at Viking hadde fått oppdraget. Hvordan dette har skjedd, vet vi ikke. Vi vet heller ikke hvorfor det ble sendt berging fra Bodø, sier Skjerve til Avisa Nordland.

Regiondirektøren mener det er uheldig at folk måtte vente i hele fire timer, og sier at bilberging til et såpass enkelt oppdrag burde vært bestilt fra et bilbergingsfirma nærmere stedet.

Powered by Labrador CMS