STOLT. Ordfører Rune Berg her fra venstre i samtale med administrerende direktør Kurt-Are Kristoffersen inne i Hepros fabrikklokaler. Nå har bedriften sikret seg en storkontrakt med Oslo kommune. Foto: Arild Bjørnbakk Foto: Arild Bjørnbakk
STOLT. Ordfører Rune Berg her fra venstre i samtale med administrerende direktør Kurt-Are Kristoffersen inne i Hepros fabrikklokaler. Nå har bedriften sikret seg en storkontrakt med Oslo kommune.

Hepro vant stor kontrakt i Oslo kommune

Hepro skal levere Velferdsteknologi for 120 millioner norske kroner.

Publisert Sist oppdatert

- Hepro AS har i tøff konkurranse vunnet et større anbud innenfor velferdsteknologi i Oslo kommune. Leveransen innbebærer levering av digitalt tilsyn som hever kvaliteten og øker effektiviteten knyttet til å utføre tilsyn.

Dette skriver de i en pressemelding.

Avverge risiko

Løsningen som Hepro leverer vil kunne avverge og tidlig oppdage risikosituasjoner slik at økt livskvalitet oppnås, økt omsorgsnivå unngås, og innleggelser som følge av fall/skade unngås. Hepro sin leveranse består av produkter, tjenester, service og drift.

Oslo kommune hadde høye krav til leverandøren om å levere velferdsteknologi til kommunens innbyggere. Leverandøren skal blant annet kunne levere tekniske løsninger som sikrer at risikosituasjoner raskt kan identifiseres.

Utvidet digital plattform

Et annet viktig aspekt Oslo kommune ønsket å sikre er å opprettholde livskvaliteten til brukeren ved å bruke teknologi for å minimere risikoen for skade på hjemmet, selv om hjelpepersonell ikke er til stede i øyeblikket.

Hepro har utviklet en bred portefølje av produkter og tjenester innen velferdsteknologi, som inkluderer både levering av produkter så vel som installasjon, service og drift. I flere år har Hepro samarbeidet med RoomMate AS, som har bidratt til å utvikle den digitale plattformen som leveres til Oslo Kommune, og som er kompatible med andre løsninger utviklet av Hepro.

- Vi er ekstremt stolte av tilliten Oslo kommune viser. Vår drivkraft er alltid å sikre produkter og tjenester som gjør at flere kan bo trygt hjemme selv når behovet for hjelp øker, sier Kurt Kristoffersen, Administrerende direktør i Hepro AS.

To år

Hepros oppdrag er i utgangspunktet å levere velferdsteknologi til Oslo kommune i to år.

- Vi deler Oslo kommunes mål om at eldre skal kunne bo i egen bolig så lenge som mulig. Nå får vi gleden av å bidra til en tryggere hverdag for Oslos eldre innbyggere, Irene Dybdahl, salgssjef for velferdsteknologi Hepro AS.

I tillegg til teknologi som overvåker potensiell risiko eller ulykker i hjemmet, kan Hepro også tilby løsninger som gir mulighet til å bevege seg trygt i og utenfor hjemmet.

Hovedkontor på Rognan

Hepro AS har hovedkontor på Rognan med kontorer i Asker, Elverum, Drammen og Bodø. Hepro ble etablert i 1985 og har 60 ansatte. Omsetter for ca 200 MNOK i 2019 og er et datterselskap i Adllife AB som er børsnotert i Sverige. Hepro leverer hjelpemidler og velferdsteknologi-løsninger innenfor fallforebygging, demens, samt aktivitet og deltakelse for barn og eldre.

Powered by Labrador CMS