ROSA MÅNED. I nesten hele oktober samler Circle K på Fauske inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen på ulike måter. Foto: Tove-Kristin Eliassen
ROSA MÅNED. I nesten hele oktober samler Circle K på Fauske inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen på ulike måter.

Er i rute til ny Rosa sløyfe-rekord

På Circle K på Fauske har de samlet inn over 6.500 kroner på under ei uke. - Dette er årets viktigste kampanje, sier daglig leder Tove-Kristin Eliassen.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: 1. oktober startet årets Rosa sløyfe-aksjon ved Circle K på Fauske. Allerede etter ei lita uke hadde de samlet inn over 6.500 kroner.

Dermed er de godt i rute til å slå fjorårets aksjon, da det kom inn litt over 14.000 kroner.

Rosa softis

- I år lager vi rosa softis til de som vil ha. Det er spesielt for vår stasjon, forteller Sandra Pedersen, en av de ansatte.

Isen smaker det samme som ellers, men konditorfarge lager et rosa skjær i den. Ellers kan man både kjøpe spesielle vannflasker og kaffekopper med Rosa sløyfe på, der deler av inntekten går til aksjonen mot brystkreft. De som kjøper bilvask, spylevæske, rosa softis eller kaffe er også med og bidrar.

Nesten alle sponser

- I tillegg spør vi hver kunde om de har lyst til å gi et valgfritt beløp til aksjonen, og jeg tror nesten 90 prosent av de vi spør er med og støtter på en eller annen måte, sier hun.

- Det går jo til en god sak, sier kollega Randi Solvoll.

Jakter ny rekord

I fjor kjempet Circle K-stasjoner i Narvik, Mo i Rana, Fauske, Korgen og Mosjøen om å samle inn mest til Rosa sløyfe-aksjonen. Tirsdag 1. oktober ble årets aksjon blåst i gang på stasjoner over hele Nordland. Aksjonen varer til og med 28. oktober.

De siste sju årene har engasjerte Circle K-medarbeidere og rause kunder over hele Norge samlet inn cirka 27 millioner kroner til kampen mot kreft, står det i en pressemelding fra kjeden.

- Vi satser på ny rekord i år, sier norgessjef Sverre Rosén, og viser til at Circle K har gjennomført sju spennende og vellykkede aksjoner så langt, der kreative og engasjerte medarbeidere og rause kunder har samlet inn om lag 27 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Rosa forskjeller

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

Powered by Labrador CMS