FIKK PRIS. Markedssjef Hilde Dypaune og markedskonsulent Linda Engan tok i mot prisen på landsmøtet til LLA i Drammen lørdag kveld. Foto: Eva S. Winther
FIKK PRIS. Markedssjef Hilde Dypaune og markedskonsulent Linda Engan tok i mot prisen på landsmøtet til LLA i Drammen lørdag kveld.

Landslaget for lokalaviser sin markedspris til Saltenposten

- Slik Saltenposten jobber, bør også andre lokalaviser bli inspirerte av.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE/DRAMMEN. Det skriver juryen i Landslaget for lokalaviser (LLA) i sin begrunnelse for å tildele Saltenposten LLAs markedspris for 2018

På landsmøte

Prisen ble delt ut under LLAs landsmøte i Drammen lørdag kveld, der markedssjef Hilde Dypaune og markedskonsulent Linda Engan tok i mot prisen.

Juryen begrunner prisen med at Saltenposten over flere år har vist at godt og helhetlig arbeid gir resultater.

- Lytter til kundene

- Også i 2018 har lokalavisa fått mye ut av få ressurser. Saltenpostens markedsmedarbeidere lytter til kundene og planlegger ut fra annonsørenes behov. Sammen med kundene arbeider avisa både langsiktig og strukturert, men også kreativt, på papir og nett, i egne kanaler og sosiale medier, heter det videre.

God uttelling

- Avisa har forstått at det er flest hverdager og at jevnt og solid arbeid gir svært hyggelig uttelling både for avisa og kundene, skriver juryen som altså konkluderer med at slik Saltenpsten jobber, bør også andre lokalaviser bli inspirert av.

Lokalt engasjememnt

Over 200 avismedarbeidere og bransjefolk fra store deler av Norge har vært samlet i to dager i Drammen. Debattene og foredragene har handlet mye om lokalavisenes ansvar for å skape lokalt engasjement og identitet.

Åpningsdagen la kulturminister Trine Skei Grande (Venstre) fram den nye mediestøttemeldingen, der regjeringen har lagt klare føringer på at lokalavisene skal prioriteres.

Powered by Labrador CMS