STOLT. Butikksjef Helene Johansen ved Kid interiør Fauske med beviset på at butikken har vunnet en kampanje blant 140 butikker. Foto: Sylvia Bredal
STOLT. Butikksjef Helene Johansen ved Kid interiør Fauske med beviset på at butikken har vunnet en kampanje blant 140 butikker.

Fauske-butikk vant priser og Tyrkia-tur

Helene Johansen er stolt over at butikken KID Interiør har fått to priser.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: I tre måneder før jul var det en kampanje i alle KID Interiør-butikkene her til lands. Og de 144 Kid-butikkene hadde en konkurranse om å selge flest gourmet-produkter. Det vil si diverse oljer, oliven, krydder og kakao.

- Vi solgte veldig bra fra starten av, så disse produktene ble godt mottatt på Fauske. I tillegg så er de dekorative, så folk kan ha de stående framme på kjøkkenbenken, sier butikksjef Helene Johansen.

Selv om del visste de solgte bra og var i teten på salget, så ble siste uka av kampanjen holdt hjemmelig. Dermed visste de ikke om seieren før Helene nå i begynnelsen av denne uken var nede i Oslo på bitikk-
ledersamling i Oslo på Oscarsborg.

- Vi er jo en liten Kid-butikk, og så vi er veldig stolt over at vi gjorde det så bra. Kjempeartig også at vi tok ”beste selger-prisen” også, sier Johansen, som vil skryte av alle de ansatte på Kid.

Tyrkia-tur

Gevinsten Helene Johansen og beste selger Julie Lauransen får er en tre dagers tur til produsenten av Goumet-produktene. En stor gård i Tyrkia. Det får de tre beste selgerne i kampanjen pluss butikksjefene.

- Det gleder vi oss til. Det blir en boost før julehandelen setter inn.

Gourmet-produktene vil være fast i sortimentet hos Kid interiør.

- Går godt

Johansen har vært butikksjef i to år på Kid Fauske, og hun sier butikken går godt. Hun er også glad for at buikken har fått flere naboer rundt seg. Lenge var de alene i andreetasjen på Handelsparken.

- Vi merker at det er en større sirkulasjon av kunder her oppe nå, og Johansen må forresten betjene flere kunder mens vi er innom på formiddagen.

- Hva selger dere mest av?

- Det går mest i dyner, puter og sengetrekk, samt pyntputer. Og for tiden er duftlys veldig populært.

Før Johansen ble butikksjef har hun jobbet som butikkselger, blant annet i møbelforretning, og hun har jobbet i Tromsø og Bodø og Fauske, hvor hun kommer i fra.

- Det er både interessant og utfordrende å gå et steg opp å bli butikksjef. Å få personalansvar og alt det som følger med. Det er jo ikke alle interiør-butikker som går godt, så jeg er veldid glad for at jeg har fått være med på oppturen.

Powered by Labrador CMS