NY BOBIL-SJEF: Høy servicegrad og fornøyde kunder er viktig for å oppnå videre vekst, mener Trond Lund (44), som er ny leder for Ferda Fauske. Foto: Marie R. Wadahl/Ferda
NY BOBIL-SJEF: Høy servicegrad og fornøyde kunder er viktig for å oppnå videre vekst, mener Trond Lund (44), som er ny leder for Ferda Fauske.

Bobilkjede topper laget med nyansettelse

Ferda har ansatt Trond Lund (44) som daglig leder for kjedens avdeling i Fauske.

Publisert Sist oppdatert

Salget av bobiler og campingvogner er høyt i fylket, og bransjen tror trenden vil fortsette, skriver Ferda i en pressemelding.

– Interessen for camping på hjul er sterkt økende i hele Norge, ikke minst her i Nordland. Vi tror denne utviklingen vil fortsette, og posisjonerer oss for vekst, sier Trond Lund.

I 2018 kjøpte nordlendingene 389 nye bobiler, 16,5 prosent flere enn året før. Antall nyregistrerte campingvogner landet på 260. Fra sine avdelinger i Fauske og Bjerkvik ruster Ferda seg for å ta en større andel av den regionale omsetningen i Nordland.

Vil ha fornøyde kunder
Trond Lund kommer fra stilling som servicemarkedssjef i Bil i Nord/Jakhelln Bil i Bodø, hvor han også er bosatt.

– Gjennom min bakgrunn i både sikkerhetsbransjen og bilbransjen har jeg erfart at høy servicegrad er viktig for å oppnå kundetilfredshet. Det tar jeg med meg til Ferda, med mål om vi skal være best i caravanbransjen på dette feltet, sier Lund.

Han ser frem til å møte både nye og gamle kunder i Fauske.

– Her er vi en topp motivert gjeng på ni medarbeidere som vil yte vårt aller beste for at de skal bli fornøyd.

Vil skille seg ut

Også på kjedenivå har Ferda et mål om å skille seg positivt ut når det gjelder service.

– Ett av grepene for å oppnå dette, er at våre kunder kan få utført service og reklamasjonsarbeid hos alle våre forhandlere i Norge, uavhengig av hvilken av dem de har kjøpt enheten fra. Dette er unikt i bransjen, sier direktør Leif Terje Hansen i Ferda.

Kjeden eies av Adolfsen Group og de tidligere eierne av Sørlandets Caravansenter, som deltok i etableringen fra oppstarten i 2016. Siden den gang har antall utsalgssteder økt gjennom flere oppkjøp.

Ledende i hele Norden

– Vi har satt oss i førersetet for det som trolig vil bli en langsiktig strukturendring i bobil- og caravanbransjen, etter samme mønster som vi også har sett i bilbransjen. Det tror vi kundene vil tjene på, sier Leif Terje Hansen.
Som forhandler er kjeden størst i Norge, med 10 avdelinger fordelt på syv fylker.

Powered by Labrador CMS