En lærdom i livet

Publisert:

En lang togreise kan gi tid for ettertanke, blant annet om episoder man er vitne til underveis.

 
Vi deler ikke, vi overkjører

Publisert: - Oppdatert: 10.08.2017 kl 13:36

Saltenpostens journalist har reflektert litt over hva som kalles for "liv" og hvor lett mennesker overser livet rundt oss.

 
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
ANNONSE
Annonse
 
Den kollektive angsten

Publisert: - Oppdatert: 08.08.2017 kl 14:01

De siste årene har jeg sluttet å være så redd for bjørn. På en telttur i sommer fant jeg ut at en annen angst har sneket seg inn.

 
Dette kan gjelde deg

Publisert:

Temaet jeg skriver om kan berøre deg mer enn du er klar over.

 
Jeg vil be om unnskyldning

Publisert: - Oppdatert: 01.08.2017 kl 19:22

Det var aldri meningen å latterliggjøre og marginalisere.

 
Slå ring om Kjelvika

Publisert: - Oppdatert: 19.07.2017 kl 15:57

Gjengen bak Kjelvik-spillet bør ikke være nødt til å bekymre seg for om de kommer i mål. Til det er det de holder på med for viktig for mange.

 
Ingen skam å snu

Publisert:

Etter min mening er fjellvettreglene aktuelle hele året.

 
Skuffelsen i Saltdal

Publisert: - Oppdatert: 03.07.2017 kl 08:59

Det var for få lokale innslag på Sommer-åpent, skriver vår politiske redaktør.

 
ANNONSE
ANNONSE
ANNONSE
 
Hurra, det er lyst hele natta

Publisert:

Ikke alle syns det er like greit. Men vår skribent har funnet fordelene ved at det er lyst hele døgnet.

 
Da vannet var veien

Publisert:

Selv om veiene har overtatt som hovedferdselsåre, er det fortsatt behov for å reise sjøveien i Salten.

 
Sjølberga materialister

Publisert: - Oppdatert: 09.06.2017 kl 12:57

Vi nordmenn jobber hardt for å eie mest mulig. På tide å stoppe opp og lukte på blomstene?

 
Ingen kjenner dagen

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2017 kl 15:29

Det gjelder å ikke vente med å gjøre det man har tenkt. Én dag er det for sent.

 
Å bli rik over natta

Publisert:

Stort sett hver lørdag har jeg inne en Lotto-kupong hos Norsk Tipping. Med et ørlite håp om at det må da være min tur en vakker dag.

 
Den enkle sikkerheten

Publisert:

Det er vanskelig å forstå at folk sykler uten hjelm, og komplett umulig å forsvare.

 
Kvitteri og kvittera

Publisert: - Oppdatert: 24.05.2017 kl 10:02

Kjente du den i helga? Jeg snakker om vårfornemmelsen.

 
Avlat fra regjeringen

Publisert:

Endringene som regjeringen har gjort for svake grupper rammer hardt, men det vil også sørge for at det blir flere fattige barn her i landet.

 
Historier på hjul

Publisert: - Oppdatert: 18.05.2017 kl 15:02

Bak enhver bil er det en god historie.

 
 Skap gode minner

Publisert: - Oppdatert: 14.05.2017 kl 20:34

Fotballsesongen for de minste er i gang. La den bli magisk.

 
Måneden for tom konto

Publisert:

Kom mai du skjønne milde, gjør kontoen atter tom...

 

Publisert:

Saltenpostens journalist skriver i sin petit om en folkegruppe som blir litt vel varm i trøya på handletur. Nemlig utidige kunder.

 
Teknologi til nytte og besvær

Publisert:

Kommer velferdsteknologien til å skape mer ensomhet hos eldre? Eller kan den frigi tid til mer omsorg?

 
Ikke glem å rose

Publisert:

Ros har større virkning enn ris, sies det.

 
Viktig 80-åring

Publisert:

Denne uka rundet Fauske/Sprint 80 år, og det spørs om fotballklubben noen gang har vært viktigere enn den er i år.

 
En hyllest til en kriger

Publisert: - Oppdatert: 27.04.2017 kl 10:48

Denne historien handler ikke om hverken bomber eller granater, men om en kamp som er langt mer krevende enn det.

 
Et dårlig jubileum

Publisert:

Det er et svært dårlig jubileum vi kan feire i Salten i disse dager, et jubileum som omfatter 70.000 personer på en negativ måte.

 
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse