Hva er innholdsmarkedsføring?
Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisen, skilt fra redaksjonelt innhold.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?
Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?
Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i Saltenposten har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.
Kommersielt innhold skal være tydelig merket med at dette er en annonse.

Tydelighet
For Saltenposten er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at Saltenposten kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Annonse: Rørlegger’n Fauske
-Lærlinger er en gjensidig ressurs
REKLAME

Publisert: - Oppdatert: 04.04.2018 kl 13:27

Rørlegger Hanne Navjord (27) tok fagprøven for to år siden. I dag angrer hun ikke på at hun fikk solid yrkesopplæring hos Rørlegger’n Fauske. En bedrift som har minst to lærlinger i staben til enhver tid.